5 Beste merken voor zwarte haarproducten in 2023

Haar is alles, vanaf het moment dat we opstaan om een geweldige haardag te hebben tot wanneer we het laten zakken om te ontspannen aan het einde van de avond. Je natuurlijke haar verzorgen is zoveel bevredigender als je de beste bedrijven ondersteunt die black owned haarproducten maken!

Bekijk onze lijst van de 5 merken die de beste black owned haarproducten maken. Deze bedrijven begrijpen de unieke schoonheidsbehoeften en uitdagingen van de verzorging van natuurlijk haar, dus je kunt er zeker van zijn dat ze de beste producten maken.

Je verwent je manen met iets speciaals en steunt tegelijkertijd een groeiend zwart bedrijf. Dat is wat wij noemen een win-win situatie!

Wat zijn zwarte haarproducten?

  • Haarverzorgingsproducten gemaakt door zwarte bedrijven
  • omvatten een breed scala aan producten, van leave-ins tot stylingproducten
  • Steun zwarte bedrijven en oprichters met producten op maat

Black-owned haarproducten zijn schoonheidsproducten die verkocht worden door elk bedrijf dat tenminste gedeeltelijk in zwarte handen is. Ze kunnen verkrijgbaar zijn bij big box stores, grote retailers, schoonheidswinkels, kleine bedrijven en zelfs lokale markten.

Een black-owned bedrijf is een type minderheidsbedrijf dat ten minste gedeeltelijk eigendom is van mensen van Afro-Amerikaanse afkomst. In Amerika is de betekenis van een bedrijf in zwarte handen legio en gebaseerd op een eeuwenlange gecompliceerde, pijnlijke geschiedenis.

Sociaal-economische verschillen hebben de moderne economie en markt gevormd. Zwarten maken bijna 15% van de bevolking van de Verenigde Staten uit, maar vormen slechts een fractie van de meeste marktaandelen.

Veel industrieën, waaronder de haarverzorgingsindustrie, werken aan meer gelijkheid door te beloven dat ze zich prioritair zullen richten op de verdeling van hun middelen om die 15% beter te weerspiegelen.

Dat is iets waar we allemaal achter kunnen staan, en het is een van de redenen waarom het zo belangrijk is om opkomende bedrijven te steunen die haarproducten in zwarte handen maken.

De theorie is dat zwarte mensen van oudsher een belangrijke groep consumenten zijn waar anderen van profiteren, maar als dat geld niet naar zwarte bedrijven gaat, wordt het in feite weggesluisd uit de gemeenschap.

Het ondersteunen van zwarte bedrijven in verschillende sectoren is een waardevolle stap in het helen van een samenleving die nog steeds herstellende is van de erfenis van de slavernij.

Als je nu pas ontdekt hoe belangrijk het is om zwarte bedrijven te steunen, dan zijn haarproducten in zwarte handen een geweldige plek om te beginnen! Deze bedrijven zijn opgericht om producten te leveren die specifiek gericht zijn op de behoeften van natuurlijk haar met textuur.

Als je op zoek bent naar producten die voldoende vocht, kracht, definitie en hold bieden voor natuurlijk haar, kijk dan niet verder dan de merken die black owned haarproducten maken.

Ze worden gemaakt door mensen die de coily en kinky texturen van natuurlijk haar grondig begrijpen en waarderen, zodat je altijd een kwaliteitsproduct krijgt dat werkt met, en niet tegen, de textuur van je haar.

Black Owned Haarproducten zijn afgestemd op natuurlijk haar

Zwarte vrouw glimlacht in spiegel terwijl ze haar pas gewassen kroeshaar stylt met producten gemaakt door zwarte bedrijven.

Prostock-studio/Shutterstock

Een deel van het belang van steun aan zwarte bedrijven in de schoonheidsindustrie is dat ze speciaal ontworpen en geformuleerd zijn voor kroeshaar en kinky natuurhaar.

Veel haarverzorgingsproducten op de markt zijn gericht op Kaukasische haartypes die vallen onder de categorieën steil, golvend of krullend. Minder producten richten zich op de behoeften van natuurlijke haartexturen, zoals haartypes 4A, 4B en 4C. Dit is waar de haarproducten van black owned in het spel komen!

Afrikaanse haartypes zijn meestal krullend, stug, of kinky, hebben grote hoeveelheden vocht nodig om gehydrateerd te blijven, kunnen gevoelig zijn voor kroes, en vereisen vaak beschermende stijlen of praktijken om gemakkelijk onderhouden te worden.

Krul/rol definitie is belangrijk en zwakkere producten ontworpen voor Kaukasische haartexturen zijn meestal niet voldoende voor volle natuurlijke lokken.

Als het erop aankomt, is het duidelijk: zwarte mensen moeten gemakkelijk toegang hebben tot haarverzorgingsproducten die bij hun haar passen en tegelijkertijd hun gemeenschap kunnen steunen. En dat is precies wat je krijgt als je haarproducten in zwarte handen koopt van bedrijven die zijn opgericht in het hart van de zwarte gemeenschap!

Haarproducten in zwarte handen kopen is een natuurlijk onderdeel van het steunen van de bredere zwarte gemeenschap. Zwarte ondernemers creëren geweldige producten om aan de behoeften van hun bevolkingsgroep te voldoen – groepen die vaak zwaar onderbediend zijn.

De geschiedenis van zwarte haarproducten

De eerste vrouwelijke self-made miljonair in Amerika was een zwarte vrouw. Mevrouw C. J. Walker was een Afro-Amerikaanse ondernemer die grenzen verlegde door onder andere de verkoop van cosmetica.

Ze deed ervaring op in de industrie door te werken als verkoopster voor haarverzorgingsfabrikant Annie Malone, die ooit haar grootste rivaal in de industrie zou worden. Beiden worstelden in die tijd om door te breken in de cosmetica-industrie als geheel.

U kunt zich de situatie wel voorstellen – de late jaren 1800 waren ronduit vijandig voor Afro-Amerikaanse ondernemers. Daarom dient Walkers verhaal om ons al die jaren later te inspireren.

Walker gebruikte een huis-aan-huis model van verkoop, waarbij ze haar product rondbracht in buurten en zwarte vrouwen leerde hoe ze de producten moesten gebruiken en hun haar moesten stylen. Zij en haar man begonnen te reizen om de zaak te verspreiden voordat ze uiteindelijk een salon openden om de voorlichting over haarverzorging voort te zetten.

Walker ontwikkelde haar eigen “Walker System” van mentorschap waarmee ze erkende verkoopagenten opleidde om haar bedrijf te voeren tegen hoge commissietarieven, waarmee ze zwart ondernemerschap bleef bevorderen.

Op het hoogtepunt van haar carrière en in het laatste decennium van haar tragisch korte leven had haar bedrijf bijna 20.000 vrouwen opgeleid, een ongekend aantal voor de jaren 1910.

Naast haar succes was Walker ook een activiste. Ze zette zich in om vrouwen financiële kennis bij te brengen. Ze was een actieve financiële ondersteuner van de NAACP. Ze bouwde fabrieken en hoofdkantoren in verarmde zwarte buurten en was een fervent beschermer van de kunst.

Ze liet een zwarte architect een huis van een kwart miljoen dollar voor haar ontwerpen. Dat huis werd ontworpen als een ontmoetingsplaats voor de gemeenschap om samen te komen en aan hun dromen te werken. De erfenis van haar werk wordt voortgezet in de zwarte haarverzorgingsbedrijven van vandaag.

Terwijl Walker naam maakte als succesvol ondernemer, maakte ze ook duidelijk hoe belangrijk het is om andere zwarte bedrijven in verschillende sectoren te steunen. Haar boodschap verdient navolging!

5 beste merken voor zwarte haarproducten

Zwarte vrouw houdt haar handen achter haar hoofd voor de oranje muur en toont haar gezonde haartextuur die kan worden bereikt met behulp van black owned haarproducten.

Brastock/Shutterstock

Ook al worden er veel producten verkocht aan de zwarte gemeenschap, ze zijn niet allemaal gemaakt door de zwarte gemeenschap. Zwarte mensen vragen zich vaak af welke producten door zwarte ondernemers worden gemaakt en welke niet. De volgende zijn allemaal Black-owned bedrijven.

1. Pattern Beauty door Tracee Ellis Ross

Pattern Beauty is een bedrijf van actrice Tracee Ellis Ross dat positiviteit promoot voor alle haartypes. In een industrie die voortdurend het brede spectrum van kruldiversiteit verwaarloost, is het verheffen van alle krulstijlen met passie en plezier van onschatbare waarde.

Pattern richt zich erop het haar ruimte te laten innemen als zijn authentieke zelf en creëert producten die het haar beschermen en versterken. Het bevorderen van veerkracht, kracht, flexibiliteit en magie, Pattern Beauty is toegewijd aan haar merk van zwarte uitmuntendheid.

De producten van Pattern Beauty omvatten leave-in conditioners, haarmaskers, nevels, shampoos, conditioners, mousses, gels en oliemengsels. Ze bieden ook hulpmiddelen om te helpen met krullen, waaronder een haarpluk, een randtool en een kam met brede tanden.

2. Alikay Naturals

Alikay Naturals promoot schone ingrediënten en kwaliteitsproducten. De oprichter en CEO, Rochelle Alikay Graham-Campbell, heeft het bedrijf opgericht om gezonde producten van hoge kwaliteit te maken.

Ze ontdekte dat ze, omdat ze grote behoefte had aan huidverzorging en onderbediend was als iemand met Afrikaans haar, producten nodig had die in haar behoeften voorzagen.

Alikay Naturals richt zich op haar problemen zoals dunner wordend haar, kroezen, breken, klitten, droogheid en trage groei, en pakt de problemen aan met natuurlijke componenten in plaats van symptomatische oplossingen die vaak door farmaceutische bedrijven worden gebruikt.

Ze verkopen ook producten voor het onderhoud van locs en een verscheidenheid aan haartexturen, waaronder kinky, golvend, krullend en steil haar.

3. Miss Jessie’s

Dit zustermerk is er voor alle soorten krullen in allerlei smaken. Met bijna twee decennia merkgeschiedenis in de boeken, heeft Miss Jessie’s een iconische status bereikt als zwart merk met de goederen die de naam ondersteunen.

Zoals veel zwarte ondernemers in de schoonheidsindustrie ontdekten zij het gat tussen wat de industrie bood en wat hun klanten nodig hadden. Dus richtten ze zich op het ontwikkelen van producten die aan de behoeften van hun klanten voldeden en de marktniche opvulden.

De iconische naam voor het merk kwam van de grootmoeder van de zussen, Miss Jessie Mae Branch. Zij maakte zelf crèmes om de krullen van de meisjes te behandelen. Haar originele brouwsel was een zuidelijke klassieker die veel zwarte gezinnen maar al te goed kennen: eieren en mayonaise.

Miss Jessies’s verkoopt vochtinbrengers, styling crèmes en diep conditionerende behandelingen speciaal voor krullend haar. Onder hun unieke aanbod, hebben ze multiculturele mengsels beschikbaar ontworpen voor biraciale en multiraciale mensen. Andere opties zijn edge control gel, jelly curls gel, curl refreshers, en een dag mousse.

4. Ecoslay

“Slay your look, not the planet!” verkondigt Ecoslay met elke kleurrijke slag. Dit zwarte bedrijf, dat producten met de hand maakt in één enkele keuken, zwemt stroomopwaarts in een concurrerende markt, maar weet zich toch staande te houden in een moordende wereld.

Ecoslay heeft een passie voor educatie en zorgt ervoor dat de intentie achter het gebruik van elk ingrediënt en component in haar producten wordt gecommuniceerd. Alle ingrediënten zijn biologisch en zorgvuldig verkregen, en tijdens het verpakkings- en productieproces wordt altijd rekening gehouden met het milieu.

Een uniek aspect van Ecoslay producten is dat veel van hun producten na opening gekoeld moeten worden. Dit is een weerspiegeling van de natuurlijke ingrediënten en het streven naar weinig of geen conserveringsmiddelen dat het merk heeft.

5. Melanin Haarverzorging

Melanin Haircare werd in 2015 opgericht door twee zwarte zussen om een gezonde hoofdhuid en haarverzorging te promoten. Niet-giftige ingrediënten en hoogwaardige formules worden gecombineerd om geweldige producten te maken waar hun klanten van houden.

De producten van Melanin Haircare bevatten geen siliconen, parabenen, minerale olie, sulfaten, petroleum of formaldehyde. Dit maakt het merk een geweldige keuze voor natuurlijke haartypes die willen vasthouden aan de Curly Girl Methode!

Hun meest veelzijdige product is hun Multi-Use Leave-In Conditioner, een licht en luchtig product dat niet snel opbouwt, ondanks zijn effectiviteit bij het verbeteren van krullen. Je vindt in hun assortiment tal van andere geweldige producten die speciaal zijn samengesteld voor natuurlijk haar.

Dus, wat zijn zwarte haarproducten?

Black owned haarproducten zijn er in alle soorten en maten en omvatten verbruiksgoederen zoals conditioners, shampoos, mousses en crèmes maar ook hulpmiddelen zoals mutsjes en plukken. Ze hebben allemaal één ding gemeen: ze zijn gemaakt door zwarte bedrijven die de behoeften en uitdagingen van natuurlijk haar beter kennen dan wie dan ook.

Black owned haarproducten hebben een grote waarde in de gemeenschap omdat ze geld terugsluizen naar de zwarte gemeenschap in plaats van waarde te laten wegsijpelen.

Bovendien worden haarproducten in zwarte handen ontworpen door zwarte ontwerpers, voor zwarte mensen, met zwarte mensen in gedachten, zodat ze beter aansluiten bij de demografie als geheel.

Overweeg de aanschaf van black owned haarproducten van de 5 beste merken hierboven, ongeacht je achtergrond! Het is altijd winst om diverse makers en diverse producten te steunen.

Veelgestelde vragen

De zwarte vrouw houdt de fles van het zwarte haarproduct in haar handen dicht omhoog

Rawpixel.com/Shutterstock

Als het gaat om het ontdekken van de beste merken die black owned haarproducten maken, zijn er veel vragen die een antwoord nodig hebben. Bekijk onze gedachten hieronder.

Hoe groot is de zwarte haarverzorgingsindustrie?

De wereldwijde industrie voor zwarte haarverzorging zou in 2020 meer dan 2,6 miljard dollar bedragen en zal naar verwachting blijven groeien. Toch zeggen deskundigen dat de industrie op dit moment haar consumentenbasis niet nauwkeurig dekt.

Dit is aantoonbaar een van de tekortkomingen van een industrie die zich richt op een demografie die zij niet vertegenwoordigt in haar gelederen.

Voorstanders van zwarte bedrijven dringen aan op meer aandacht voor kleine merken dan grotere bedrijven te vragen meer middelen te steken in onderzoek en ontwikkeling wanneer kleine bedrijven al de tijd hebben genomen om deze producten te ontwikkelen.

Wat is het beste zwarte haarverzorgingsproduct?

Mielle is het best beoordeelde Black owned Black haarverzorgingsproduct. Mielle is gecreëerd door een moeder en verpleegster en is ontworpen voor zwart haar en de hoofdhuid, waarbij gezondheid en welzijn voorop staan en schoonheid wordt bevorderd.

Wat moeten zwarte mensen elke dag in hun haar doen?

Er hoeft niets dagelijks in je haar te gaan. Zwart haar is relatief delicaat, en oververzadiging is geen goede keuze voor je hoofdhuid of je haar.

Regelmatig conditioneren kan er echter voor zorgen dat je haargroei goed verloopt en breuk voorkomen. Uiteindelijk zul je onderzoek moeten doen naar wat het beste is voor jouw krultype, regio, levensstijl en andere factoren.

Is Cantu zwart eigendom?

Cantu haarproducten zijn zeer populair in de Afro-Amerikaanse gemeenschap vanwege hun zachtheid en effectiviteit op zwart haar. Dit, samen met de stilering van de verpakking, heeft veel klanten doen geloven dat Cantu van zwarten is.

Cantu is echter geen zwart bedrijf. Het is eigendom van PDC Brands, dat in 2022 Alex Tosolini tot CEO heeft benoemd.